Подмяна на мултимедийното устройство с по-добро?

Какво оборудване предоставяме на клиентите.

Подмяна на мултимедийното устройство с по-добро?

Мнениеот cheeseus » Чет Сеп 28, 2017 1:07 pm

Интересува ме възможността да подменя мултимедийното устройство, което ми се дава, с по-добро такова.

Ето какво разбирам под "по-добро":

Настоящото разполага само с един гигабитов порт (и три за телевизия). Мен ми трябва такова, което да има поне три LAN порта (поне два гигабитови). Първият ми е необходим, за да вържа и лаптопа, който като цяло се ползва като стационарен компютър, а вторият е, за да вържа мрежовия си принтер, който в момента не мога да ползвам. Желателно е да има и други LAN портове, за да мога да ползвам кабелна връзка и в другите стаи, а не само в хола (където е устройството).

От вчера съм клиент и веднага забелязах, че скоростта на връзката с интернет през Wi-Fi е доста зле -- едва се достигат 20-40 mbit/s. Това сигурно също се дължи на факта, че ми е предоставено възможно най-нисък клас мултимедийно устройство. Направи ми впечатление също и че set-top box-а също е един от най-старите (най-евтини и най-бавни) модели.

Действително имам бърза интернет връзка от настолния си компютър, който е вързан с кабел, но от двата лаптопа и от телефоните скоростта е нелепа.

Оператор ми обясни по телефона, че мога да си вържа втори рутер след това устройство, но защо трябва нещата да стават по сложния начин? Съвсем да си затрупам бюрото с устройства и рутери. Все пак не искам фирмата да ми предостави по-добро устройство (тоест няма да се охарчи допълнително), а аз сам ще си го закупя.
cheeseus
 
Мнения: 7
Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 12:56 pm

Re: Подмяна на мултимедийното устройство с по-добро?

Мнениеот plameni » Пон Окт 02, 2017 8:40 am

cheeseus написа:...От вчера съм клиент и веднага забелязах, че скоростта на връзката с интернет през Wi-Fi е доста зле -- едва се достигат 20-40 mbit/s. Това сигурно също се дължи на факта, че ми е предоставено възможно най-нисък клас мултимедийно устройство.


Със сигурност ниската Wi-Fi скорост не се дължи на устройството на Cooolbox.
Wi-Fi възможностите му са си достатъчно добри - 300n (и ги достига). Търси проблема другаде.

Това са тестове правени преди повече от година, когато изследвах капацитета, възможностите и ограниченията на устройството.
Много ясно се виждат разликите в скоростите, в зависимост от спецификацията на крайните устройства, които се свързват към него:

Смартфон:
 
Изображение
 
Таблет:
 
Изображение
 
Лаптоп:

Изображение 1.5 м - без стени

Изображение 6м - 2 стени

Изображение 6м - 2 стени

Изображение 11м - 6 стени, 2 от които носещи

И резултат близко до теоретичния максимум, който може да се постигне с 300n крайно устройство:

Изображение
Ooops! Did my sarcasm hurts your feelings?

За всяко явление може да се намери логично, просто и напълно погрешно обяснение...
Аватар
plameni
 
Мнения: 1169
Регистриран на: Вто Яну 27, 2009 11:04 pm

Re: Подмяна на мултимедийното устройство с по-добро?

Мнениеот cheeseus » Съб Окт 21, 2017 7:49 pm

plameni написа:Със сигурност ниската Wi-Fi скорост не се дължи на устройството на Cooolbox.
Wi-Fi възможностите му са си достатъчно добри - 300n (и ги достига). Търси проблема другаде.


Служител от поддръжката обясни, че най-вероятно ниската скорост се дължи на "шума" – наоколо имало доста други мрежи. Не знам доколко може този "шум" да влияе на връзката, когато устройството се намира на 1 метър от рутера, ама щом са казали...

Следващата седмица трябва да ми пристигне нов рутер, който ще закача към устройството им. Тогава ще видим как са нещата. В момента съм закачил стария си рутер, който поддържа до 100 мегабита и draftN, като връзката пак е слаба – по кабел правя не повече от 60 mbit/s, по безжичния – 30-40 mbit/s. Даже последните 2-3 дни забелязвам супер бавна скорост на теглене от торентите -- при закачени повече от 15 сийдъра не мога да кача над 1 MB/s. Такова чудо не съм виждал от 10 години.
cheeseus
 
Мнения: 7
Регистриран на: Чет Сеп 28, 2017 12:56 pm

Re: Подмяна на мултимедийното устройство с по-добро?

Мнениеот Joy » Пон Окт 23, 2017 5:50 pm

@cheeseus,

Бихте ли ни предоставили на лично съобщение трите имена на титуляра на услугата и телефон за връзка, за да направим проверка.
Аватар
Joy
Модератор
 
Мнения: 333
Регистриран на: Пон Юни 08, 2015 4:12 pm


Назад към Оборудване

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта