Проблем с телефона и всички IMs

Форум за проблеми, идеи и предложения свързани с Cooolbox

Проблем с телефона и всички IMs

Мнениеот trombocit » Сря Юни 14, 2017 6:50 pm

От вчера гоня един проблем и мисля, че го проследих до интернета ми към вас.
Може би от няколко дни на телефона спряха да ми звънят Whatsapp, Viber, Telegram като ме търсят докато телефона е заключен и "спи". Андроид 6.0.1, МИУИ 8. До оня ден нещата бяха наред и whatsapp (което ползваме 90% от времето) звънеше винаги като ме търсят.
Но загубих два дни в търсене на проблема. Пак да кажа, че до преди няколко дни нещата работеха идеално. Не съм пипал нищо отдавна по телефона.
Като заключа и оставя телефона на бюрото, и след 10-20-30 минути или нещо такова (впоследствие видях, че се случва и след 5-10 минути поне толкова изчаквам) ме потърсят от друг телефон (и доставчик) по whatsapp/viber/telegram, изобщо не звъни. И след 10-15 минути или нещо такова, евентуално виждам нотификациите за пропуснати повиквания, или когато светна екрана/събудя телефона всичките излизат веднага за пропуснатите повиквания.
И това е многократно възпроизводимо!

Минавам на мобилен нет за 2-3 часа, и провеждам същите експерименти, изчаквам повече от час, търсят ме и звънят месинджърите нормално. Пробвано поне два пъти последователно.
Рестартирах и рутера, и AP-то (ползвам отделно АП от микротик рутера).

И понеже имам още един ISP в нас, през рутера насочвам телефона да минава през другия ISP за пробата. Изчаквам както е реда, и също няма проблеми!
За мен остава проблемът да е нещо при кулбокс, предполагам нещо около пуш сървърите на гугъл, защото като заспи тел-а, предполагам минава в push. Не знам, но бих се радвал на компетентно мнение от някой в Кулбокс.
Благодаря.
trombocit
 
Мнения: 5
Регистриран на: Съб Апр 01, 2017 10:31 am

Re: Проблем с телефона и всички IMs

Мнениеот Tony_ » Чет Юни 15, 2017 9:58 am

Здравейте,

Предали сме въпроса ви към колегите и ще ви отговорим при първа възможност
t | 0700 45 045 m | +359 888 045 045
info@cooolbox.bg | www.cooolbox.bg
Аватар
Tony_
Модератор
 
Мнения: 154
Регистриран на: Вто Авг 02, 2016 2:50 pm

Re: Проблем с телефона и всички IMs

Мнениеот trombocit » Чет Юни 15, 2017 1:05 pm

Благодаря.
А възможно ли е медиа конвертора нещо? Не е изключван откакто ми е прекаран нета (близо година).
Вчера почти цял ден съм на другия ISP и не е имало нито едно пропуснато повикване след десетки експерименти.
Тази сутрин прекарах телефона пак през кулбокс, и вече два пъти след кратки изчаквания, нито веднъж не е звъннал телефона по whatsapp/viber и т.н., като ме търсят, отново.

P.S. (18 Юни): След вероятна ваша намеса, за около 1 ден нещата работеха отлично, но от днес отново, вече 3 последователни обаждания от сутринта до обед, изпуснах. Преминавам телефона на другия ISP за поне 1-2 седмици докато съм 100% сигурен, че там няма да има нито едно изтървано обаждане. Все още оставям "вратичка", че може и да не е във вас проблемът... все пак.
Благодаря все пак за опита за съдействие, и предаването "нататък" за проблема.

P.S.2. Откакто превключих телефона на другия нет, отново, вече 3-ти път последователно (след половин-един час оставен на масата заспал) звъни по уатсап без проблем, и вдигам веднага. По друг телефон изговорих сума минути да карам човек на друг доставчик в града да ме прозвънява през един час тия дни. За мен 99% проблемът лежи някъде при вас, може да е медиата, не знам.

P.S.3. Пействам какво споделих в един друг форум, дано е от някаква полза в разрешаването на проблема.
Само да добавя, че до сега, телефона закачен на другия ISP, вече сигурно 10 пъти ме търсиха днес по уатсап (и 2 пъти по Telegram), без нито едно изтървано повикване.
------
Това обаче, което наблюдавам като допълнителна аномалия спрямо преди няколко месеца (откогато не съм тествал) - трансфер от/към суперхостинг. При сваляне на ~1GB файл оттам, се наблюдават аномалии, най-често половината или целия файл се свалят с ТОЧНО 150 мбит/с (17.8МБ/с), и по някое време МОЖЕ да отпуши до 70МБ/с. Включително пробвах с wget. Понякога от втория път го сваля целия с 70МБ/с. И като поизчакам няколко минути, пак с 17.8МБ. Пробвах няколко часа поне 20-30 пъти.
За теста, от познат пак на кулбокс пробвах да тегля файл (голямо ISO), и нямаше проблем, всеки път с 80-90МБ/с. Същия познат, от суперхостинг няма проблем и тегли с 100-тина МБ/с и той, ВСЕКИ ПЪТ.
За мен това означава проблем в локалния "сегмент" нещо в квартала, с рутер или нещо такова (а не със самата оптика).
------
trombocit
 
Мнения: 5
Регистриран на: Съб Апр 01, 2017 10:31 am

Re: Проблем с телефона и всички IMs

Мнениеот Joy » Пон Юни 19, 2017 11:52 am

Здравейте, @trombocit,

Благодарим ви за подадения сигнал. От момента, в който го получихме, нашият технически отдел е ангажиран с него, за да бъде намерено най-удачното решение на проблема. Отговорили сме ви и в другия форум.

Причината свързаността към Google да минава през интернет, а не през локалните интернет exchange-и е в начина, по който Google анонсират префиксите си и ние нямаме контрол върху това.

За да направим така, че трафикът към Google Drive да минава през локалните IX, бе създадена custom политика, която почти със сигурност е довела до описания проблем, а вероятно и до други проблеми, които все още не са забелязани.

Поради тази причина възстановихме политиките така, както Google ги анонсират и стартирахме комуникация с тях, за да бъде намерено решение на проблема.
t | 0700 45 045 m | +359 888 045 045
info@cooolbox.bg | www.cooolbox.bg
Аватар
Joy
Модератор
 
Мнения: 283
Регистриран на: Пон Юни 08, 2015 4:12 pm

Re: Проблем с телефона и всички IMs

Мнениеот trombocit » Вто Юли 25, 2017 12:59 pm

До вчера, отново 10 дни пробвах със стария рутер (Buffalo WZR-AGL300NH) на другия доставчик и телефона свързан с него - нито един път пропуснато обаждане.
Сутринта сложих стария рутер към вашия интернет, DHCP, тръгна нета, но нито едно обаждане не получих навреме, статуса на телефона ми се напълни с десетки пропуснати обаждания. Тоя път и половин ден беше достатъчен да разбера, че проблема е във вас, 100%. Или несъвместимост с двата ми рутера нещо. 2 месеца обвинявах мен и настройките ми.
Рестартирах одеве и медиата.
Съжалявам, за мен това е критична употреба на интернета. По-критична от гигабита. Явно нещо има при вас проблем при комуникацията с гугълски сървъри или нещо, защото този проблем е с Push/GCM според мен, а те са гугълски. Днешно време гугъл е един от най-големите в интернет, и връзката с него е критична, не само за мен. Вероятно няма много хора към вашия интернет, които по принцип да ползват интензивно voip IM за да забележат и оценят проблема.

Edit: благодаря за "съдействието". Предполагам, че нещо се опитва и прави, но явно проблемът няма решение от моя страна - и със стария рутер се доказа, че проблем има някакъв. Със същите рутери, на другия доставчик, проблеми няма.
По принцип не обичам да пиша такива неща, но за мен пълната работоспособност на интернета е по-важна от гигабитовата скорост, която оползотворявам сигурно в 0.001% от времето. Да, вярно е че е хубаво да я имаш, но от друга страна и таксата от 25 лв не е малка на фона на споделената реална нужда и полза, поне като гледам и за повечето от хората, чието мнение съм чел и слушал.
Като се замисля, в началото като прекарах вашия интернет, ползвах предимно Вайбър и оттогава някъде той взе да звъни доста рядко и го отдавах на проблеми с телефона (тогава бях с друг телефон). Но при whatsapp поне, нещата са трагични, вкл. сравнено с другия ISP.

И в тази връзка да попитам, до месец два смятам да се отказвам (или "временно" изключа докато пробвам други), става ли просто да донеса оборудването Ви в офиса на Богомил прмиерно към 30-то число, за да не плащам за следващ месец, но и да употребя доколкото мога текущ месец? Предполагам трябва да питам по телефона, този форум е видно, че рядко се чете.
trombocit
 
Мнения: 5
Регистриран на: Съб Апр 01, 2017 10:31 am

Re: Проблем с телефона и всички IMs

Мнениеот trombocit » Пет Авг 25, 2017 3:02 pm

Да пиша за развитието на проблема.
Въпреки първоначалните ми (все още валидни за тогава) наблюдения, от около месец нещата се наклониха към проблем, идващ по-скоро от рутера (микротика). Със стария рутер, и на двата доставчика, доста по-рядко се случваше проблема ми.
Както и да е, реших да ъпдейтна микротика до последна версия ROS, заедно с това направих и някои промени в конфигурацията, тук таме разни таймаути пипнах, други неща..., някои от тях се съмнявам да са имали връзка, но беше пореден batch от знания и четене, за които си струваше да се отдели отново време все пак.
Вече 6-ти ден проблем няма никакъв.
Струва ми се, че ъпдейта на ROS изигра роля, беше на версия отпреди година и нещо.
Но заедно с това има и други възможности.
По принцип предни летни сезони се сещам, че съм забелязвал отпадане на "синия" wifi цвят (на JB 4.2), та е възможно и това да има пръст. Възможно е WMM опцията да имала пръст и да са пооправили нещо в микротик, май отдавна тя специално е пусната, и с нея не съм правил много експерименти. Четох тия дни покрай нея, че преди години е имало проблеми около нея.
Увеличих някои DNS таймаути, може те нещо.
По телефона не съм пипал нищо отдавна, или инсталирал нещо.
В рутера заобиколих switch чипа чрез вкарването на интерфейсите директно в бриджа, заедно с това изоставих външния AP (стар рутер) и минах на вградения wifi, макар и с т.нар. "20мбит" бъг, съществуващ от години.
Засега нещата са Ок, екипът на кулбокс се заинтересува явно от проблема, надявам се в процеса и за тях да е имало някаква полза, и индиректно за други потребители.
trombocit
 
Мнения: 5
Регистриран на: Съб Апр 01, 2017 10:31 am


Назад към Общи

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron